Autoschade, wat nu?

Bij schade aan uw auto helpen wij u graag weer veilig op weg. Lees hier hoe wij dat doen!

Dat is snel geregeld!

Autoschade, wat nu?

Bij schade aan uw auto heeft u wel wat anders aan uw hoofd dan oneindig lang op zoek gaan naar informatie over vragen die u heeft. U wilt graag zo snel mogelijk uw eigen auto weer terug in zijn normale staat en dat snappen wij bij A.A.S. Hans van Mierlo Autoschade maar al te goed. Onze schadeherstelbedrijven bevinden zich in Waalwijk, Oosterhout en Udenhout. 

Hoe gaan wij te werk?

Autoschade oplopen is heel vervelend. Autoschade ontstaat niet zomaar en u bent mogelijk erg geschrokken. In 4 stappen leggen wij kort aan u uit wat u moet doen als u schade hebt opgelopen aan uw auto.

Stap 1: meld de schade aan uw auto bij uw verzekeraar

Voordat u de schade aan uw auto bij een van onze 3 vestigingen meldt, vragen wij u de schade te melden bij uw eigen verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Verdere administratieve handelingen nemen wij u uit handen.

Stap 2: meld de schade bij ons

Online schade melden

Wilt u online uw schade melden bij een van onze 3 locaties? Dat kan, meld uw schade hier. Wij nemen uw schademelding in behandeling en nemen vervolgens telefonisch contact met u op om de schademelding samen te doorlopen.

Telefonisch

Hier vindt u onze contactgegevens. U kunt direct bij een van onze locaties langsrijden maar beter is het om vooraf telefonisch een afspraak te maken. Zo heeft uw schadeherstelspecialist voldoende tijd en ruimte om de schade en alle zaken eromheen te bekijken. Tijdens deze afspraak wordt de schade aan uw voertuig vastgesteld.

Wij willen u vragen om de volgende documenten mee te nemen:

  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • Groene Kaart

Na het gesprek / de schademelding zal een schaderapport opgesteld worden en kunnen we u vertellen hoe lang de reparatie gaat duren, of er onderdelen besteld moeten worden en welke kosten aan de reparatie verbonden zijn.

Hierna geeft u toestemming om uw voertuig daadwerkelijk te laten repareren. In overleg maken we een afspraak om uw voertuig te herstellen. Ook regelen we alles voor u met uw verzekeringsmaatschappij, helpen wij u met andere vragen en met het invullen van het schadeformulier.

Stap 3: herstel van uw auto

Vervolgens brengt u uw voertuig naar de schadehersteller die deze vakkundig voor u herstelt. U wordt op de hoogte gebracht van de herstelreparaties die worden verricht. Ook krijgt u vanzelfsprekend bericht over het tijdstip waarop uw voertuig kan worden opgehaald.

100% ontzorgd
Hierbij wordt u volledig ontzorgd. Zo kunt u uitgaan van, al dan niet gratis, vervangend vervoer of een haal- en brengservice. Ook de administratieve afhandeling met uw verzekeringsmaatschappij wordt voor u geregeld.

Stap 4: oplevering van uw auto

U kunt uw voertuig op het afgesproken moment ophalen bij het schadeherstelbedrijf. Deze afspraak wordt gemaakt voordat de herstelwerkzaamheden zijn verricht. Als uw voertuig niet op het afgesproken moment kan worden opgeleverd, wordt u hier tijdig van op de hoogte gesteld.

BOVAG-garantiebewijs
Uw voertuig wordt grondig gereinigd, gewassen en als nieuw opgeleverd. Ook krijgt u een nieuw schadeformulier en een BOVAG-Garantiebewijs. Dit bewijs geeft aan dat u vier jaar garantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden door ons schadeherstelbedrijf.


Doorzoek de website